MÍSTO PRO ROZVOJ VAŠICH DIGITÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ

PortálDigi / DigiData / Informační gramotnost VŠ studentů

Informační gramotnost VŠ studentů

Sdílet na Facebooku
Sdílet na X
Sdílet na LinkedIn

Projekt pilotního průzkumu byl připraven a realizován s podporou Asociace knihoven vysokých škol v ČR v letech 2004 a 2005. Autory a realizátory průzkumu byli členové komise IVIG, knihovníci vysokoškolských knihoven a sociolog. Průzkum byl proveden celkem v knihovnách 8 vysokých škol. Záměrem projektu bylo zjištění stavu informační gramotnosti vysokoškolských studentů, mezer, podmínek a příležitostí ke změně v informačním vzdělávání. Úspěšnost dosáhla 55%. Byly specifikovány požadavky a motivace studentů v oblasti práce s IT.

Zajímavosti:

úroveň IG ovlivňuje:
 délka studia
 absolvování kurzu IG
 frekvence využívání knihovny
 úroveň ICT zvyšuje úroveň ostatních složek IG
 subjektivní hodnocení důležitosti IG
 JG souvisí s DG a LG
 obor ovlivňuje NG

Další informace získáte v externím odkazu.