Začátek 21. století se nese v duchu digitalizace a rostoucí důležitosti informačních a komunikačních technologií v životě každého z nás. Ne vždy však stíhá tempo pokroku dohonit školní vzdělávací systém. I z tohoto důvodu vznikl projekt Evropské unie s názvem DigComp.

Hra je pro člověka přirozenou činností již od narození. V dětství je nejdůležitější aktivitou, skrze kterou dítě poznává svět, naplňuje potřeby a zájmy a na základě které se přirozeně vyvíjí. Hrou získá spoustu nových dovedností a kompetencí. Proč tedy nevyužít potenciálu hry i při vzdělávání dospělých?

DigComp je univerzální vzdělávací rámec; jde o projekt, který v kontextu celoživotního vzdělávání určil pět hlavních oblastí, klíčových pro rozvoj digitální gramotnosti populace. Smyslem DigCompu však není vzdělávání samotné, ale spíše vytvoření celoevropského základu výuky digitálních dovedností. Slouží primárně školám a učitelům, ale uplatnění najde i pro běžného občana.