MÍSTO PRO ROZVOJ VAŠICH DIGITÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ

PortálDigi / DigiPodcasty / Gamifikace, virtuální realita a rozšířená realita (host: Lukáš Macenauer)

Gamifikace, virtuální realita a rozšířená realita (host: Lukáš Macenauer)

Sdílet na Facebooku
Sdílet na X
Sdílet na LinkedIn
Víte, co se skrývá pod pojmy gamifikace a virtuální realita? A v jakých oborech se vzdělávání ve VR a AR rozšířilo nejvíce? A co vše k tomu potřebujete? A kolik to stojí? A pomůže to s motivací? Máme spoustu otázek a odpovědi na ně nám do studia přinesl Lukáš Macenauer. Lukáš je certifikovaným online učitelem, věnuje se e-learningu a využití virtuální reality ve vzdělávání. Na univerzitě v Edinburghu vystudoval obor Digital Education, který se věnuje zkoumání průniků technologií do vzdělávání. A v neposlední řadě zastává pozici inovačního skauta na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.
Poslouchat nás můžete i na dalších platformách:​
Vítáme vás u další série Digipodcastů. Pokud vás zajímá, jak využívat nejnovější trendy v digitálních technologiích ve vzdělávání, jste tu správně. V každém díle podcastu vám moderátorka Zuzana Hanáková představí zajímavé, inspirativní lidi, kteří umí ve své profesi využívat nové technologie k rozvoji jiných lidí nebo pracovního prostředí. Představíme si pedagogy, kteří neváhají digitální technologie zavádět do praxe a ukazují, že učení v jakékoliv podobě může být inspirujícím a motivujícím zážitkem a mnohdy i velkým dobrodružstvím.

Gamifikace, virtuální realita či rozšířená realita. Co se pod těmito pojmy skrývá a hlavně, jak herní prvky a principy lze využít ve vzdělávání, k motivaci lidí a následně třeba i ke změně jejich chování? To se dozvíte v dnešním díle podcastu, kam jsme si pozvali Lukáše Macenauera, spoluzakladatele HR-Tech firmy Behavera, která se věnuje vývoji on-line simulačních her a měření kompetencí lidí skrze tyto hry. Je certifikovaným online učitelem, věnuje se elearningu a využití virtuální reality ve vzdělávání. Na univerzitě v Edinburghu vystudoval obor Digital Education, který se věnuje zkoumání průniků technologií do vzdělávání. Zastává také pozici inovačního skauta na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.
Lukáš nám vysvětlil, jak mohou herní principy a prvky zlepšit motivaci a zapojení studentů ve vzdělávacím procesu,  představil všeobecně známé příklady gamifikace a co je klíčové pro zařazení gamifikace do vzdělávání ve škole nebo ve firmě. Dále jsme se dozvěděli, jaké možnosti nabízí virtuální realita pro vzdělávání, pro jaké učební metody se hodí, proč by ji měli učitelé do výuky zařazovat a jaké výhody a nevýhody virtuální realita má.

Nakonec nám přiblížil rozdíl mezi virtuální a rozšířenou realitou, jaké druhy zážitků a simulací může rozšířená realita studentům nabídnout a kde najdeme aplikace pro rozšířenou realitu. Mimo to nám taky Lukáš dal spoustu tipů na metodiky, aplikace a jiné podklady, jak proniknout o světa VR. Více o tom na níže uvedených odkazech.

Software: 
  • Virtuální svět pro setkávání, výstavy, objevování možností zdarma https://www.spatial.io 
  • Zábavná kombinace 3D, programování a práce s 360-fotkami a videem: https://cospaces.io/edu
  • Virtuální svět se zaměřením na vzdělávání – https://engagevr.io a tréninková platforma využívající mj. AI  https://www.talespin.com

Autoři a knihy: 

České firmy a projekty: