Fenomén Minecraft v českém prostředí

Cílem výzkumu, který navazuje na předchozí šetření, bylo zjistit, proč české děti Minecraft hrají, co je k tomu přivedlo, zda se v tomto virtuálním prostředí setkali s nějakými formami rizikové komunikace, zda vykazují projevy závislosti atp. Do výzkumu bylo zahrnuto více než 2 300 aktivních hráčů z celé ČR (74 % mužů a 26 % žen).

 

Výsledky výzkumu ukazují, že Minecraft je mezi dětskými hráči velmi populární a tráví u něj velké množství času – konkrétně necelá čtvrtina u něho stráví více než 11 hodin týdně, a necelých 14 % dokonce více než 16 hodin. Co se délky hraní týká, tak tu v 61 % omezují dětem rodiče. 16 % hráčů uvedlo, že si myslí, že jsou na hraní závislí. U každé hry se settkáváme s určitou formou agrese, nicméně pozitivním zjištěním je, že více než 41 % hráčů se nesetkalo s žádnou formou rizikové komunikace a proto můžeme považovat prostředí Minecraft za relativně bezpečné (Kopecký & Szotkowski, 2017a).

Rok sběru: 2017
Sběratel dat: Pedagogická fakulta UP v Olomouci
Cílová populace: ČR
Velikost souboru: 2300
Způsob sběru: Kvantitativní
Popis sběru: dotazníkové šetření

Děkujeme za vaše sdílení.
Facebook
Twitter