MÍSTO PRO ROZVOJ VAŠICH DIGITÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ

PortálDigi / DigiData / On-line hlavně oblečení

On-line hlavně oblečení

Sdílet na Facebooku
Sdílet na X
Sdílet na LinkedIn

V roce 2018 nakupoval na internetu každý druhý Čech starší 16 let, nejvíce oblečení či obuv. Během tří měsíců utratil v e-shopech za zboží většinou 2 500 až 10 000 Kč. Oproti ostatním Evropanům ale na síti nakupoval méně často.

Podíl osob, které nakupují v e-shopech, se rok od roku zvětšuje. V roce 2018 nakupovalo na internetu 54 % obyvatel ČR, tj. 4,7 mil. osob. Přitom ještě před deseti lety tak kupovala zboží pouze pětina Čechů. V roce 2005 to bylo pouhých 5 %. V roce 2017 prodávala zboží nebo služby elektronickou cestou již každá čtvrtá firma v ČR. Před deseti lety to bylo dvakrát méně. Na rozdíl od jiných internetových aktivit, například hraní her či sledování videí, ve kterých jsou nejaktivnější nejmladší uživatelé, nakupování on-line využívají hlavně lidé ve věku 25–34 let. V posledním roce takto nakoupilo 81 % z nich. Nikdy nic přes internet nekoupilo 7 % osob v tomto věku. Nejčastěji takto nakupují lidé s vysokoškolským vzděláním (76 %) a ženy s malými dětmi (83 %), nejméně pak senioři (16 %). Nejvíce kupovanými produkty přes internet jsou oblečení či obuv a módní doplňky. V roce 2018 si je on-line pořídilo 29 % osob ve věku 16 nebo více let, tj. každý druhý z nakupujících na internetu. On-line se prodávaly kosmetika a drogerie, kterou si objednalo 15 % osob, 11 % osob si zase nakoupilo sportovní potřeby. Stále větší počet lidí nakupuje na internetu potraviny. Od roku 2010, kdy byl tento podíl téměř nulový (necelé 1 %), vzrostl na 7 %. Zvyšuje se také on-line prodej zboží každodenní spotřeby, léků či vitamínů.