MÍSTO PRO ROZVOJ VAŠICH DIGITÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ

PortálDigi / DigiPodcasty / #7 Home office (Host: Eliška Hloupá Sovová)

#7 Home office (Host: Eliška Hloupá Sovová)

Sdílet na Facebooku
Sdílet na X
Sdílet na LinkedIn
Opakujeme to již od začátku projektu podcastů. Home office, home office, home office. Největší změna v pracovním režimu od roku 2020. Pro některé novinka, pro některé zažitý režim. Vedeme si na home officu stále dobře? A na co si dát pozor? Naším dnešním hostem je paní Eliška Hloupá Sovová, která pracuje od roku 2011 ve společnosti Scio. V průběhu let se věnovala projektům pro školy, zejména čtenářské gramotnosti a mapování klimatu ve školách. Aktuálně má na starosti přijímací zkoušky na vysoké školy. Její hlavní prioritou ve firmě jsou spokojení zaměstnanci, kteří mají svou práci rádi a dává jim smysl. S touto myšlenkou spoluzaložila i projekt Smysl v práci.
Poslouchat nás můžete i na dalších platformách:​
Dnešní podcast věnujeme tématu Home office, a to především z pohledu vedoucího pracovníka.  

Většina zaměstnanců vnímá práci z domova pozitivně, vyplývá ze studie MPSV. Lidé nejvíce oceňují, že ušetří čas, protože nemusí do práce dojíždět. Data ukazují, že lidé jsou na home office přinejmenším stejně výkonní jako na pracovišti. Kvůli pandemii covidu-19 práce z domova výrazně vzrostla, což ovšem nesnižuje její kvalitu. Téměř 95 % vedoucích pracovníků je spokojeno s fungováním home office i s komunikací se svými podřízenými. Vyplývá to z výzkumu Ministerstva práce a sociálních věcí ve spolupráci s projektem DigiKatalog. Ovšem má homeoffice i své nevýhody? Dle odpovědí respondentů serveru Cocuma se nejčastěji zmiňují tyto důvody: chybí mi kolegové 37 %, špatná komunikace s kolegy 31 %, postrádám potřebné nástroje k práci 28 %, obtíže s organizací času 23 %, ruší a rozptylují mě děti 14 %.  

Řídíte nějaké lidi na home office?  

Máte nastavená pravidla a vytvořené podmínky pro home office?  

Máte kvalitní firemní IT systém, který podporuje práci z domova?  

Komunikujete pravidelně se svými lidmi?  

A vzděláváte svoje lidi v tom, jak efektivně pracovat z domova?

Home office je trend, který nabývá na větším a větším významu. I ti vedoucí pracovníci, kteří preferují klasickou docházku do zaměstnání, objevují nové možnosti, které home office přináší. Musí k tomu ale změnit své manažerské přístupy. Řídit lidi na home office vyžaduje odlišné způsoby práce. A o těch si dnes budeme povídat s paní Eliška Hloupou Sovovou, která pracuje od roku 2011 ve společnosti Scio. V průběhu let se věnovala projektům pro školy, zejména čtenářské gramotnosti a mapování klimatu ve školách. Aktuálně má na starosti přijímací zkoušky na vysoké školy. Její hlavní prioritou ve firmě jsou spokojení zaměstnanci, kteří mají svou práci rádi a dává jim smysl. S touto myšlenkou spoluzaložila i projekt Smysl v práci. S Eliškou jsme probrali, jak by měl pracovat manažer, který řídí pracovníky na home office, pravidla pro práci z domova. A zda mívají taková pravidla firmy a organizace nastavená? Pro kvalitní práci z domova potřebujeme i kvalitní podmínky. Elišky jsme se zeptali, co si pod tím máme představit? Dále jsme zmínili i různé programy a aplikace, které ji zefektivňují. A nezapomněli jsme se zeptat na nějaké tipy, jak si na homeoffice poradit s nedostatkem sociálního kontaktu.

V podcastu Homeoffice jsme se v pravidelné rubrice týkající se tématu práce z domova věnovali nástroji na poznámky, kde je možné si zaznamenávat vlastní postřehy na to, jak zvládáme a plánujeme úkoly. Jako nejlepší řešení se jeví psát si deník a s tím nám může pomoci populární a cenami ověnčená aplikace DAYONE Journal, která nabízí záznam důležitých událostí, poznámek, připomínek či fotografií.