9 z 10 zaměstnavatelů v e-commerce nabízí home office
Práce z domova nabírá na popularitě. Alespoň částečný home office je často uváděný jako generací Y a Z požadovaný benefit. E-commerce a digitální byznys obecně by pak měly být obory, které dokážou tyto požadavky vyslyšet. Odpověď na to, nakolik to odpovídá české realitě, zjišťoval průzkum HR agentury Online People, který získával odpovědi od databáze klientů a kontaktů společnosti Acomware a své vlastní. Tato studie ukazuje, že 9 z 10 zaměstnavatelů v e-commerce (přesněji 92 %) povoluje alespoň částečný home office. Netýká se to však všech zaměstnanců. Nejčastější skupinou (28 %) je ta, u níž má povolenou alespoň částečnou práci z domova 30 až 60 % zaměstnanců. U 24 % zaměstnavatelů je home office dostupný méně než třetině zaměstnanců. Zcela všichni lidé z firmy mohou částečně pracovat z domova u 16 % respondentů. 93 % respondentů by uvítalo, kdyby nová úprava home office v novele zákoníku práce nebyla schválena. Domnívají se, že další regulace něčeho, co funguje, není potřeba.