PortálDigi / DigiData

9 z 10 zaměstnavatelů v e-commerce nabízí home office
Sběratel dat:
HR agentura Online People
Popis způsobu sběru:
Šetření dospělých ve věku 16, 65 let, Účast 24 zemí, cekem 166 000 respondentů, V ČR osloveno 14 000 domácností, data získána od 6102

99 % studentů používá denně internet
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
Tyto a mnoho dalších informací přináší publikace Českého statistického úřadu Informační společnost v číslech 2020 a také časopis Statistika&My.

Být ICT odborníkem se vyplácí
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
ČSÚ sbíral data o IT pracovnících v jednotlivých krajích ČR

Celostátní projekt E-bezpečí
Sběratel dat:
Pedagogická fakulta UP v Olomouci
Popis způsobu sběru:
není uvedeno

Češi se do počítačových kurzů nehrnou
Sběratel dat:
Český statistický úřad
Popis způsobu sběru:
sběř dat provedl ČSÚ

České děti a Facebooku
Sběratel dat:
Pedagogická fakulta UP v Olomouci
Popis způsobu sběru:
online dotazník

Comparing Addictive Behavior on the Internet in the Czech Republic, Chile and Sweden
Sběratel dat:
Centrum pro digitální budoucnost (USC Annenberg, USA)
Popis způsobu sběru:
Osobní rozhovory.

Databáze akcí dalšího profesního vzdělávání
Sběratel dat:
Trexima
Popis způsobu sběru:
data do databáze jsou získávána od společností nabízejících kurzy dalšího vzdělávání, šetření probíhalo průběžně

Databáze udělených akreditací rekvalifikačních programů
Sběratel dat:
MŠMT
Popis způsobu sběru:
Databáze udělených akreditací, šetření probíhalo průběžně od roku 1991

Digital Competence Framework for citizens
Sběratel dat:
Joint Research Centre
Popis způsobu sběru:
standardní kvantitativní sběr dat

Digitální kompetence – digitální gramotnost
Sběratel dat:
European Certification of Digital Literacy
Popis způsobu sběru:
neuvedeno

Digitální technologie v životě předškoláků pohledem rodičů
Sběratel dat:
Bc. Barbora Látalová
Digitální technologie v životě předškoláků
pohledem rodičů
Magisterská diplomová práce
Popis způsobu sběru:
Vzhledem k charakteru práce a výzkumného šetření je metodou sběru dat polostrukturované hloubkové rozhovory.

Dospělí na okraji informační společnosti – specifika překonávání digitální propasti
Sběratel dat:
Hana Zukalová, FF MU
Popis způsobu sběru:
hloubkové rozhovory, které probíhaly v místě zvoleném respondentem

Dovednosti dospělých v prostředí informačních technologií
Sběratel dat:
Mezinárodní výzkum dospělých – PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies)
Popis způsobu sběru:
Šetření dospělých ve věku 16, 65 let, Účast 24 zemí, celkem 166 000 respondentů, V ČR osloveno 14 000 domácností, data získána od 6102 .

E-Skills for Jobs ve vzdělávání na Univerzitě J.E.Purkyně
Sběratel dat:
RNDr. PAVEL PEŠAT, Ph.D., doc. PaedDr. JANA LOPÚCHOVÁ, PhD.
Popis způsobu sběru:
testováno bylo 99 studentů VŠ

Evropané si rozšiřují znalosti online kurzy
Sběratel dat:
Eurostat
Popis způsobu sběru:
ČSÚ využil dat, která sesbíral a zpracoval Eurostat.

Fenomén Minecraft v českém prostředí
Sběratel dat:
Pedagogická fakulta UP v Olomouci
Popis způsobu sběru:
dotazníkové šetření

I potraviny se kupují kliknutím
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
Sběr dat provedl ČSÚ

ICT Kompetence učitelů
Sběratel dat:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Popis způsobu sběru:
kvalitativní sběr dat u cílové skupiny pedagogičtí pracovníci základních, středních a vyšších odborných škol

Informační gramotnost
Sběratel dat:
Ministerstvo informatiky ČR, STEM/MARK
Popis způsobu sběru:
15 tisíc náhodně vybraných ve věku 18-60 let, pak bylo přidáno dalších 500 jedinců ve věku 15-17 a 500 jedinců ve věku nad 61 let. Celkem tedy bylo v první fázi dotazováno 16000 respondentů. 500 respondentů testováno.

Informační gramotnost VŠ studentů
Sběratel dat:
Asociace knihoven vysokých škol
Popis způsobu sběru:
Dotazníkové šetření v knihovnách.

Informační společnost v číslech – 2020
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
Pro podrobnější informace o šetřeních ČSÚ v oblasti ICT navštivte naše
webové stránky www.czso.cz, sekci Informační technologie.
https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani_informacnich_technologii

Informační vzdělávání zaměstnanců VŠ
Sběratel dat:
Asociace knihoven vysokých škol
Popis způsobu sběru:
Dotazníkové šetření. V jednotlivých letech vyplnilo 16, 14, 15 vysokých škol (z 26 veřejných VŠ), celkem 763 zaměstnanců.

Internet – fenoménem dnešní doby
Sběratel dat:
GfK
Popis způsobu sběru:
standardní

Internet používáme už 27 let
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
Sběr dat provedl ČSÚ

Internet se stal v Česku standardním zdrojem zdravotních informací
Sběratel dat:
ČSÚ, EUROSTAT
Popis způsobu sběru:
Podrobnější informace naleznete v publikaci Využívání internetu k vyhledávání informací o zdraví v České republice – 2019 dostupné na webu ČSÚ.

Internetové dovednosti v EU 28 a v České republice
Sběratel dat:
EUROSTAT, Český statistický úřad
Popis způsobu sběru:
Osobní rozhovor tazatele s respondentem s využitím počítače (CAPI - Computer Assisted Personal Interviewing).

Jaké jsou internetové děti
Sběratel dat:
Seznam.cz
Popis způsobu sběru:
2 části – první byla zaměřená na uživatelské zvyklosti dětí, kdy děti při hodinách výpočetní techniky vyplnily on-line dotazníky a druhá na zvyklosti učitelů informatiky.

Junioři a internet
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
ČSÚ, VÝBĚROVÉ ŠETŘENÍ O VYUŽÍVÁNÍ INFORMAČNÍCH A KOMUNIKAČNÍCH TECHNOLOGIÍ

Klíčové schopnosti pro celoživotní učení
Sběratel dat:
Evropská komise
Popis způsobu sběru:
Neuvedeno

Koronavirus přinesl rekordní tržby a nové příležitosti e-shopům
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
Více se dozvíte v Rychlé informaci o vývoji v domácím maloobchodě zveřejněné na webu Českého statistického úřadu.

Mediální gramotnost – nový rozměr vzdělávání
Sběratel dat:
STEM - Středisko empirických výzkumů. Sabinova 3, 130 02 Praha 3.
Popis způsobu sběru:
Šlo o 1313 respondentů z celé ČR ve věku 18 až 59 let (kvótní výběr podle kriterií pohlaví, věku, vzdělání, velikostního pásma bydliště a kraje). Standardizované osobní rozhovory (face to face) provedli tazatelé STEM v prosinci roku 2006.

Mezinárodní šetření ICILS 2013
Sběratel dat:
Česká školní inspekce
Popis způsobu sběru:
testové úlohy, doprovodné dotazníky

Mezinárodní výzkum dospělých – PIAAC 2013
Sběratel dat:
Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj
Popis způsobu sběru:
testové úlohy, doprovodný dotazník

Moderní technologie ve výuce I
Sběratel dat:
Autor: Mgr. Vojtěch Škarda
Národní zpráva ICILS 2013. ICILS 2013. [online]. © 2011–2014 [cit. 2016-05-08].
Dostupné z WWW: .
Popis způsobu sběru:
Národní zpráva ICILS 2013. ICILS 2013. [online]. © 2011–2014 [cit. 2016-05-08].
Dostupné z WWW: .

Národní výzkum kyberšikany učitelů
Sběratel dat:
Pedagogická fakulta UP v Olomouci
Popis způsobu sběru:
dotazníkové šetření

Nebezpečí internetové komunikace IV
Sběratel dat:
Kopecký & Krejčí
Popis způsobu sběru:
Více na internetových stránkách výzkumu

Největší digitální propast je na Vysočině
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
ČSÚ, šetření o využívání ICT v domácnostech a mezi jednotlivci.

OMG Research – Fenomén šedesátníků
Sběratel dat:
OMG Research společně s Media Club
Popis způsobu sběru:
V první části byl proveden kvantitativní výzkum, dle kterého byly respondenti segmentováni do 6 skupin. Ve druhé části výzkumu byl s jedním vybraným zástupcem z každé skupiny proveden etnografický hloubkový rozhovor.

PISA 2012
Sběratel dat:
OECD
Popis způsobu sběru:
Žákovský dotazník otázky IC01-IC22, testové úlohy, doprovodné dotazníky

Počítačová gramotnost zaměstnanců vybrané společnosti
Sběratel dat:
Bc. Tomáš Neuberg
Popis způsobu sběru:
104 ze 182 oslovených zaměstnanců úřadu MČ Praha 7.

Posílat tablety do škol je jako nosit dříví do lesa
Sběratel dat:
ČSÚ, MŠMT
Popis způsobu sběru:
ČSÚ zpracoval údaje MŠMT o vybavení IT technikou na školách

Proč evropské dívky nemají rády vědu a technologie
Sběratel dat:
Microsoft
Popis způsobu sběru:
Online strukturovaný dotazník, kvóty na věkové skupiny (rovnoměrné rozložení věkových skupin 11-15, 16-19, 20-23, 24-27, 28-30)

Proč jsou některé domácnosti bez internetu
Sběratel dat:
Český statistický úřad
Popis způsobu sběru:
průzkum ČSÚ probíhal v českých domácnostech

Rizikové chování studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v prostředí internetu
Sběratel dat:
Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PF UPOL
Popis způsobu sběru:
Studenti byli osloveni prostřednictvím komunikačních kanálů Univerzity Palackého, prostřednictvím webových stránek projektu E-Synergie a E-bezpečí.

Šetření akreditovaných i neakreditovaných vzdělávacích programů za rok 2013
Sběratel dat:
MŠMT
Popis způsobu sběru:
3370 insittucí, dotazníkové šetření

Sexting a rizikové seznamování dětí v kyberprostoru
Sběratel dat:
Pedagogická fakulta UP v Olomouci
Popis způsobu sběru:
dotazníkové šetření

Síť ovládl mobilní internet
Sběratel dat:
Český statistický úřad
Popis způsobu sběru:
Sběr dat v ČR provedl ČSÚ, sběr dat v EU provedl OECD BROADBAND STATISTICS.

Současné možnosti využití informačních technologií ve škole
Sběratel dat:
Patrik Okosy
Popis způsobu sběru:
Žáci ZŠ - 28 dotazníků, 16 hoši, 12 dívky
Studenti SŠ – 22 dotazníků, 16 muži, 6 ženy

Stále častěji jednáme s úřady on-line
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
sběr dat provedl ČSÚ

Standardy informační gramotnosti vysokoškolského studenta
Sběratel dat:
Asociace knihoven vysokých škol ČR, odborná komise IVIG
Popis způsobu sběru:
standardní kvantitativní sběr dat

Studie mediální gramotnosti osob starších 15 let
Sběratel dat:
Centrum pro mediální studia při Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze (CEMES)
Popis způsobu sběru:
Osobní rozhovor tazatele s respondentem – kombinace dotazování PAPI (76 %) a CAPI (24 %).
Výzkumný nástroj: Standardizovaný dotazník.
Počet proměnných: 143.

Ve využívání internetu jsou si Češi a Slováci podobní
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
ČSÚ PODLE ÚDAJŮ ITU A NÁRODNÍCH REGULAČNÍCH ÚŘADŮ ČR A SR PRO ELEKTRONICKÉ KOMUNIKACE

Videohry hrajeme do 24 let
Sběratel dat:
ČSÚ
Popis způsobu sběru:
ČSÚ využil data: ICT USAGE IN HOUSEHOLDS AND BY INDIVIDUALS, EUROSTAT

Využívání mobilního telefonu dětmi 8-18let
Sběratel dat:
Kopecký & Krejčí
Popis způsobu sběru:
Výzkumný vzorek byl složen především žáky základních a středních škol v České republice. Pohlaví bylo zastoupeno půl na půl, z hlediska věku rozdělení do 4 věkových kategorií, kdy více než 87 % všech respondentů bylo ve věku 11-16 let.

Výzkum rizikového chování českých dětí v prostředí internetu
Sběratel dat:
Centrum prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty UP v Olomouci, Seznam.cz a Google
Popis způsobu sběru:
Dotazníkové šetření.

Vzdělávání dospělých – specifické výstupy z šetření Adult Education Survey – 2011
Sběratel dat:
Český statistický úřad
Popis způsobu sběru:
Dotazování v domácnostech. Členové domácnosti ve věku od 18 do 69 let. V průběhu sběru dat byly shromážděny údaje o 10 190 respondentech.

World Internet Project 2014
Sběratel dat:
MEDIAN
Popis způsobu sběru:
Face-to-face rozhovory metodou CAPI. Stratifikovaný náhodný výběr kombinovaný s kvótním výběrem

Způsob získávání digitálních dovedností
Sběratel dat:
Český statistický úřad/Eurostat
Popis způsobu sběru:
Osobní rozhovor tazatele s respondentem s využitím počítače